مزایای بازیافت آلومینیوم

مزایای بازیافت آلومینیوم

مزایای بازیافت آلومینیوم

برای اطلاع از مزایای بازیافت آلومینیوم لطفا این مقاله را که توسط خریدار ضایعات آهن در اهواز ارائه شده است ، مطالعه کنید.

آلومینیوم جزئی جدایی ناپذیر از دنیای مدرن ما است.آلومینیوم در همه جا وجود دارد.صنایع مختلف از این فلز منحصر برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند.آلومینیوم یک فلز سبک ، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است و از این جهت در صنایع مختلف بطور گسترده استفاده می شود.این فلز در برابر خوردگی مقاوم است و زنگ نمی زند و هم چنین رسانای خوبی برای گرما می باشد.

به نقل از انجمن آلومینیوم: این واقعاً فلز زندگی مدرن است و فلز معجزه گر است.همانطور که در بالا هم اشاره شد ، آلومینیوم در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که بسیاری از ما ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشیم ، از جمله:

  • تولید کالاهای مصرفی
  • صنعت رستوران / خدمات غذایی
  • صنعت مهمان نوازی
  • ساخت / معماری
  • حمل و نقل
  • کامپیوتر / الکترونیک / فیلم / صدا
  • روشنایی صنعتی و شهری
  • نظامی / دفاعی
  • کشاورزی

و این لیست ادامه دارد.

آلومینیوم قابل بازیافت است و بازیافت آن مزایای زیادی دارد.از آنجا که برای حفاری و تولید آلومینیوم بیش از هر فلز دیگر انرژی لازم است ، با بازیافت نه تنها از منابع استخراج شده از زمین جلوگیری می شود ، بلکه باعث صرفه جویی در انرژی می شود – انرژی زیادی!

بازیافت آلومینیوم

بازیافت آلومینیوم در مصرف انرژی صرفه جویی می کند!

بازیافت آلومینیوم 95 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید آلومینیوم جدید نیاز دارد و فقط 5 درصد از گازهای گلخانه ای تولید می کند.75٪ از کل آلومینیوم تولید شده در تاریخ هنوز استفاده می شود.

صرفه جویی در مصرف برق

سنگ معدن بوکسیت پس از استخراج ، به کارخانه ذوب می رود و در آنجا مقدار زیادی برق برای جدا کردن آلومینیوم استفاده می شود ، زیرا آلومینیوم بسیار پایدار است.برای شکستن پیوندهای ترکیبات پایدار نسبت به ترکیباتی که ناپایادار هستند ، انرژی بیشتری لازم است تا پیوندها از هم جدا شوند.بنابراین با بازیافت آلومینیوم در مصرف برق تا حد زیادی صرفه جویی می شود.

از استخراج اجتناب می شود

بازیافت قوطی های آلومینیومی نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کند ، بلکه از استخراج سنگ معدن بوکسیت جدید که برای تولید آلومینیوم استفاده می شود ، جلوگیری می کند.قوطی های بازیافتی هر ساله از تقریباً 5 درصد از کل استخراج بوکسیت در جهان جلوگیری می کنند و این فقط از بازیافت قوطی های آلومینیوم است.

بازیافت ضایعات آلومینیوم

هرگز فرسوده نمی شود

آلومینیوم را می توان برای همیشه بازیافت کرد ، بدون اینکه هیچ یک از ویژگی های آن تغییر کند.بعلاوه بازیافت آلومینیوم آسان است.استفاده مجدد از آن آسان است و کاری است که همه می توانند انجام دهند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

مزایای زیست محیطی

حتی ساده ترین اقدامات نیز می تواند تفاوتی در سلامت محیط ایجاد کند.هیچ چیز مهمتر از بازیافت آلومینیوم به جای ارسال آن به محل دفن زباله نیست.

استخراج و تصفیه آلومینیوم دشوار است.استخراج آن از منابع الکتریکی عظیمی استفاده می کند و روند کار از ابتدا تا انتها باعث آلودگی هوا ، زمین و آب می شود.با استفاده مجدد از آن ، کل کره زمین مزایای بازیافت آلومینیوم را می بیند.

کاهش گازهای گرمازا در اتمسفر

کاهش گازهای گلخانه ای یکی از مهمترین مزایای بازیافت آلومینیوم در طولانی مدت است.نیروگاه های ذوب آلومینیوم از گاز طبیعی یا زغال سنگ برای تولید برق استفاده می کنند.زغال سنگ و گاز طبیعی هر دو دی اکسید کربن تولید می کنند که دلیل اصلی گرم شدن کره زمین است.

با توجه به مطالب ارائه شده در این پست نتیجه می گیریم که بازیافت آلومینیوم هم به نفع انسان و هم به نفع محیط زیستی است که انسان در آن زندگی می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *