بازیافت ضایعات فلزی

بازیافت ضایعات فلزی

صنعت بازیافت ضایعات فلزی وسیله ای است تا از زباله ها گنجینه ای ایجاد کند. بازیافت فلزات فرسوده به صورت مواد ثانویه اهمیت پیدا کرده است ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند هند که برای تأمین کسری مواد اولیه و همچنین حفظ مواد معدنی برای بازسازی فلزات به پردازش مجدد نیاز است. برای هند ، جایی که نیروی کار ارزان است ، صنعت بازیافت فلزات پتانسیل ایجاد یک اشتغال بزرگ را دارد و به رشد فعالیت های صنعتی مبتنی بر مواد معدنی کمک می کند. در این مقاله سعی شده است مروری بر اهمیت بازیافت ضایعات فلزی ، روند آن ، مزایا ، جنبه های حقوقی ، سناریوی بین المللی و .. برای حفظ منابع معدنی داخلی برای آینده باشد.

سیاست واردات زباله ها و ضایعات فلزی

مطابق سیاست تجارت خارجی واردات هر نوع ضایعات فلزی و قراضه منوط به این شرط است که حاوی زباله های خطرناک ، سمی ، ضایعات آلوده رادیواکتیو یا قراضه حاوی مواد رادیواکتیو، هر نوع اسلحه ، مهمات ، مین ، گلوله ، کارتریج یا هر ماده منفجره دیگر نباشد.

فرم خرد شده

به طور مثال واردات زباله ها و قراضه های فلزی ذکر شده در بالا به صورت خرد شده از طریق همه بندرهای هند تحت شرایط زیر مجاز است:

  • وارد کننده باید اسناد زیر را در زمان ترخیص کالا به گمرک ارائه دهد:
  • گواهی بازرسی قبل از حمل و نقل طبق هر قالب از هر یک از سازمان های بازرسی و صدور گواهینامه به این نتیجه که محموله به هیچ وجه حاوی مواد آلوده به رادیواکتیو نیست و
  • کپی قرارداد بین وارد کننده و صادرکننده مبنی بر اینکه محموله به هیچ وجه حاوی مواد آلوده رادیواکتیو نیست.
  • واردات از حدیده ، یمن و بندرعباس ، ایران فقط به صورت خرد شده انجام می شود.

فرم فشرده و شل غیر خرد شده

واردات زباله های فلزی ، قراضه های ذکر شده در بالا به صورت فشرده و سست نشده خرد نشده ، منوط به شرایط زیر است:

  • وارد کننده باید اسنادی مانند گواهی بازرسی قبل از حمل و نقل طبق هر قالب از هر سازمان بازرسی و صدور گواهینامه را در زمان ترخیص کالا به گمرک ارائه دهد. صدور گواهینامه باید شامل موارد زیر باشد:
  • این محموله شامل هیچ نوع اسلحه ، مهمات ، مین ، پوسته ، کارتریج ، آلوده رادیواکتیو یا مواد منفجره دیگر به هر شکل استفاده شده یا غیر از آن نیست.
  • کالاهای وارداتی در واقع یک ضایعات فلزی / قراضه / مواد ثانوی / معیوب است که در پارامترهای پذیرفته شده بین المللی برای چنین طبقه بندی وجود دارد.
  • کپی قرارداد بین وارد کننده و صادرکننده مبنی بر اینکه محموله حاوی هیچ نوع اسلحه ، مهمات ، مین ، پوسته ، کارتریج ، رادیواکتیو آلوده یا مواد منفجره دیگر به هر شکل استفاده شده یا غیر از آن نیست.
  • واردات قراضه فلزات فقط از طریق بندرهای تعیین شده ( مورموگائو ، بمبئی ، نیو مانگالور ، پارادیپ ، توتیكورین ، ویشاخاپاتنام ، انبار کانتینر داخلی لونی ، غازی آباد ، پیپاوا ، موندرا ، كولكاتا ، احمدآباد ، پیتامپور و مالانپور)  انجام می شود و حتی در مورد EOUs ، SEZ نیز هیچ استثنایی مجاز نخواهد بود.

با مراجعه به خریدار ضایعات آهن در اهواز میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *