بازیافت گوشی های قدیمی

بازیافت گوشی های قدیمی

بازیافت گوشی های قدیمی

داشتن یک مدل تلفن جدید جالب و مد است .  خوشبختانه تولیدکنندگان مرتباً آنها را تبلیغ می کنند.  اما تلفن همراه قدیمی خود را کجا قرار می دهید؟ در ژاپن ، از همه ساکنان دعوت شد تا دستگاه های تلفن همراه خود را برای بازیافت تحویل دهند ، و فلزات گرانبهای زیادی از آنها استخراج شد ، که برای ساخت همه مجموعه های مدال های المپیک آینده 2020 کافی بود! خرید آهن آلات ضایعاتی در اهواز که به فروش ضایعات آهن در اهواز  می پردازد و برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن در اهواز می توانید با ما تماس بگیرید و در این مقاله ما را دنبال کنید.

کامیون های زباله محتویات را به ایستگاه مرتب سازی منتقل می کنند ، بنابراین انداختن تلفن همراه قدیمی خود به سطل آشغال گزینه ای نیست.

ارتباطات سیار دستگاه های چند جزئی هستند. آنها از ماژولهایی تشکیل شده اند که باید تقسیم ، طبقه بندی و بازیافت شوند. این اجزا پس از آزاد شدن در محیط ، برای مدت زمان طولانی تجزیه می شوند. به عنوان مثال ، پلاستیک و شیشه تا 1000 سال قدمت دارند. در فرآیند تجزیه ، پلاستیک به ذرات ریز تبدیل می شود ، که به آب آشامیدنی وارد می شوند و توسط حیوانات جذب می شوند. همچنین باعث ایجاد مواد مضر می شود.

کجا می توانم تلفن را برای بازیافت بدهم؟

بازیافت تلفن های همراه قدیمی برای همه مفید است. از این گذشته ، اجزای استخراج شده برای تولید کنندگان مواد اولیه مهم هستند. اکولوژی محیط زیست حفظ شده است. شرکت های مختلفی درگیر جمع آوری تلفن های همراه غیرضروری برای بازیافت هستند. فروشگاه های الکترونیک تبلیغاتی را برای تعویض یک تلفن قدیمی با یک تلفن جدید برگزار می کنند قبل از خرید گوشی هوشمند جدید ، باید در مورد تبلیغات برگزار شده در شهر اطلاعاتی کسب کنید. بسیاری از فروشگاه ها به مشتریانی که می خواهند تلفن قدیمی خود را بازیافت کنند تخفیف می دهند.

بازیافت گوشی های قدیمی

اجزای با ارزش تلفن های هوشمند ، فلزات گرانبها ، نیمه قیمتی و سایر فلزات هستند. آنها به شرح زیر بازیابی می شوند: اول ، فرآیند خرد کردن انجام می شود. با استفاده از یک آهنربا ، قطعات فلزی از تراشه های متولید شده جدا می شوند. پلاستیک باقی مانده با گرم شدن برداشته می شود. نقطه ذوب آنها کمتر است ، بنابراین ذوب می شوند ، و فلز خالص باقی می ماند. تمام اجزای پلاستیکی محفظه ها و قطعات داخلی از پلاستیک های قابل بازیافت ABS ، PS و HDPE ساخته شده اند. مارک ها لزوماً روی چنین قطعاتی وجود دارد. قطعات شیشه ای نیز برای ایجاد محصولات جدید دوباره ذوب می شوند. متأسفانه بازیافت تراشه های پردازنده نیمه هادی بسیار دشوار است. تعداد کمی از شرکت ها در پردازش ثانویه آنها نقش دارند. بنابراین ، آنها در گروه زباله های طبقه بندی نشده قرار می گیرند. این یکی از بحث های تحویل تلفن همراه قدیمی از طریق تولید کننده است.

بازیافت باتری گوشی

دفع باتری های تلفن توجه ویژه ای دارد. بسیاری از تلفن های هوشمند مجهز به باتری غیرقابل جدا شدن هستند. بسیاری از تولیدکنندگان از این تصمیم راضی نیستند. با این حال برای حفظ محیط زیست بیشتر باتری های گوشی ها لیتیوم پلیمر هستند. در نقاط بازیافت ، آنها به قطعات تشکیل دهنده خود تقسیم می شوند: پلاستیک بازیافت می شود و الکترولیت خنثی می شود یا شیمیایی ترمیم می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *