اطلاعاتی در مورد بازیافت هواپیما

اطلاعاتی در مورد بازیافت هواپیما

یک هواپیمای معمولی قبل از بازنشستگی 20 تا 25 سال پرواز می کند.اما فقط به این دلیل که هواپیما دیگر برای استفاده تجاری مناسب نیست ، به این معنی نیست که اجزای آن ارزش خود را از دست داده اند.اینجاست که بازیافت هواپیما معنا پیدا می کند.

بازیافت هواپیما به دلیل وجود صدها هزار قطعه برای جمع آوری کار ساده ای نیست ، اما چطور یک هواپیما بازیافت می شود؟در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید.

هر هواپیما از صدها هزار قطعه ساخته شده است.بعضی از این قطعات (به عنوان مثال صندلی ها ، موتور هواپیما ، شیشه جلو اتومبیل و وسایل فرود) پس از تمیز کردن ، بازرسی و تعمیر می توانند در هواپیماهای دیگر مورد استفاده مجدد قرار بگیرند.هم چنین مواد قابل استفاده مجدد از هواپیماهای قدیمی اغلب برای تولید محصولاتی مانند برد مدار ، رایانه و تلویزیون استفاده می شود.مواد باقیمانده ، از جمله آلومینیوم ، مس و آلیاژهای مختلف ، می توانند به تأسیسات بازیافت بروند و به زنجیره تامین مواد اولیه بازگردند.

روند بازیافت هواپیماها

بازیافت هواپیما

هنگامی که هواپیما از رده خارج می شود ، فرآیند بازیافت با تخریب هواپیماها توسط کارشناسان آغاز می شود.اجزایی که به راحتی قابل جدا شدن هستند مانند موتورها و صندلی های مسافر ابتدا برداشته می شوند ، سپس بقیه قسمت داخلی هواپیما از بین می رود تا فقط پوسته باقی بماند.

در این مرحله ، یک بیل مکانیکی ، پوسته هواپیما را تخریب می کند و قسمت بیرونی آن را به قطعات قابل کنترل تری تبدیل می کند.این آوار حاوی انواع فلزات و پلاستیک ها است که قبل از انتقال به کارخانه های بازیافت در سراسر کشور برای پردازش ، نیاز به مرتب سازی دارند.جدا کردن یک هواپیما ، مرتب سازی همه اجزاء بر اساس نوع و پردازش مجدد آنها به خودی خود یک هنر است.

هر تغییر در نحوه ساخت هواپیما چالش های جدیدی را برای بازیافت کنندگان ایجاد می کند.در گذشته ، بدنه هواپیماهایی که برای استفاده در نظر گرفته شده از آلومینیوم ساخته شده بودند که این فلز به راحتی قابل بازیافت است.اما در حال حاضر سازندگان هواپیما از مواد دیگری استفاده می کنند و از این رو بازیافت هواپیماهای از رده خارج شده با چالش هایی روبرو است.

مزایای بازیافت هواپیماها

مزایای بازیافت هواپیماها

وقتی صحبت از مزایای بازیافت هواپیما می شود ، بدیهی است که موارد زیادی وجود دارد ، اما در اینجا تنها برخی از برترین مزایای آن آورده شده است:

  • بازیافت به طور قابل توجهی نیاز به محل دفن زباله را در سراسر جهان کاهش می دهد ، زیرا اکثر قریب به اتفاق قطعات در حال تجزیه و استفاده مجدد در سایر محصولات هستند.
  • مصرف منابع طبیعی به طور گسترده کاهش می یابد ، زیرا مقدار زیادی از منابع طبیعی برای ساخت هواپیما استفاده می شود.
  • بازیافت اطمینان حاصل می کند که زباله های هواپیما به روشی دوستدار محیط زیست دفع می شود و بنابراین آلودگی هوا ، آب و خاک را کاهش می دهد ، موضوعی که مدت هاست در صنعت هواپیمایی مطرح است.
  • این همچنین هزینه های شرکت های هواپیمایی را کاهش می دهد  که تأثیر زیادی بر قیمتی که مصرف کننده هنگام سفر می پردازد دارد.شرکت هواپیماسازی ایرباس تخمین می زند که بازیافت آلومینیوم هواپیما تا 90٪ کارآمدتر از تولید خام آن است.
  • بازیافت هواپیما می تواند برای ادامه کار شرکت های هواپیمایی مهم باشد و بخشی جدایی ناپذیر از برنامه های زیست محیطی هواپیمایی خواهد بود.

در حالی که ما بازیافت هواپیما را ارائه نمی دهیم ، اما وظیفه خود دانستیم تا در مورد بازیافت هواپیما و مزایای آن صحبت کنیم.ما خریدار ضایعات آهن در اهواز هستیم و در امر خرید ضایعات آهن تجربه طولانی داریم.برای ارتباط با ما با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *