چه فلزاتی قابل بازیافت هستند

چه فلزاتی قابل بازیافت هستند؟

چه فلزاتی قابل بازیافت هستند؟

هر ساله بیش از 400 میلیون تن فلز بازیافت می شود و ضایعات فلزات آهنی و غیر آهنی را به مواد اولیه ثانویه با ارزش برای ذوب فلزات جدید تبدیل می کند.

فلزات مناسب برای بازیافت به طور کلی به دو گروه جداگانه تقسیم می شوند: فولاد و آلومینیوم. ساده ترین راه برای تعیین نوع فلز شما انجام یک آزمایش آهنربا ساده است. فولاد مغناطیسی است و به آهنربا می چسبد اما آلومینیوم اینگونه نیست. برخی از محصولات فلزی دارای نمادی مانند علامت alu هستند تا نشانه روشنی از فلز ساخته شده از آن به شما ارائه دهد.

فولاد یک جز اصلی در ساختمانها ، زیرساخت ها ، ابزارها ، کشتی ها ، اتومبیل ها ، ماشین آلات و لوازم مورد استفاده در سراسر جهان است.

آلومینیوم یک فلز مشابه محبوب است که می تواند در دمای نسبتاً پایین تر از فولاد ذوب شود. به همین دلیل برای بازیافت از جذابیت خاصی برخوردار است. منابع آلومینیوم بازیافتی شامل وسایل نقلیه پایان عمر ، هواپیماها ، قایق ها ، دوچرخه ها ، رایانه ها ، ظروف آشپزی ، ناودان ، سایدینگ و سیم کشی برق است.

ماندگاری اقتصادی بازیافت فلزات به حدی است که انرژی صرفه جویی شده در اثر بازیافت فلزات باید بسیار بیشتر از انرژی مورد نیاز برای تولید فلزات مشابه مانند سنگ معدن باشد.

به عنوان مثال ، قوطی های آلومینیومی فقط پنج درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید آنها را از ابتدا در طول فرآیند بازیافت استفاده می کنند. و همچنین فقط پنج درصد از میزان گازهای گلخانه ای آزاد می شود. در واقع ، فقط یک آلومینیوم بازیافت شده می تواند انرژی کافی را صرف انرژی کند تا لامپ 100 وات را تا چهار ساعت تأمین کند.

بسیاری از فلزاتی که ما در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم در واقع مخلوط هستند که به عنوان آلیاژ شناخته می شوند. این می تواند تعدادی از مسائل را به وجود آورد. از جمله مهمترین آنها توانایی طبقه بندی فلزات مختلف آماده برای بازیافت را تحت تأثیر قرار می دهد. متعاقباً ، فرآیند بازیافت فلزات به همین سادگی نیست که همه آن را کنار هم قرار دهید و ذوب کنید.

جهت فروش ضایعات آهن آلات خود به صفحه فروش ضایعات آهن در اهواز مراجعه فرمائید.

چه فلزاتی قابل بازیافت هستند

چه فلزاتی قابل بازیافت هستند

در بازیافت فلز ASM ما فقط آلومینیوم و فولاد را برای بازیافت مصرف نمی کنیم. برخی دیگر از فلزاتی که می توانید بازیافت کنید را در زیر أورده ایم:

مس ـ مس درجه یک می تواند 95 درصد از ارزش فلز اولیه اصلی را در خود نگه دارد. سیم کشی ضایعات مس می تواند یکی از آسانترین منابع آهن قراضه باشد: منبع آن از پایه تلویزیونها و مانیتورهای رایانه است. داخل لپ تاپ ها و دستگاه های پخش DVD در وسایل برقی بزرگ و کوچک ؛ و در الکترونیک دستی.

برنج ـ آیا اخیراً دستگیره های درب خود را جایگزین کرده اید؟ خواهید دید که بسیاری از دستگیره های درب امروزی از برنج ساخته شده اند که از نظر قراضه می توانند بسیار خوب پرداخت کنند. به عنوان مثال ، اگر همه دستگیره های در خانه خود را تغییر داده اید و دستگیره های درب قدیمی را ذخیره کرده اید ، این می تواند به فلزی برای بازیافت 50 کیلوگرم برسد!

روی ـ گفته می شود وسیله نقلیه جاده ای متوسط ​​در قطعات بدنه گالوانیزه روی به ارزش 10 کیلوگرم دارد. وسایل نقلیه پایان عمر را می توان جدا کرد و این قطعات را بازیافت و به قطعات مشابه برای آنها تبدیل کرد که دقیقاً از کیفیت مواد یکسانی برخوردار هستند.

قلع ـ بازیافت قلع 99 درصد انرژی کمتری نسبت به ایجاد آن از ابتدا دارد. منبع خوبی برای قلع قراضه در خانه تجهیزات قدیمی آشپزخانه مانند ملاقه سوپ ، ویک و کاسه های آشپزی است.

سرب ـ استفاده از برش های ثانویه سرب در اثر انتشار CO2 تا 99 درصد. خانه های قبل از 1970 احتمالاً دارای لوله های آب سرب ، چشمک زن سقف و ناودان جعبه هستند. کسانی که در صنعت ساخت و ساز کار می کنند تقریباً روزانه با محصولات سربی روبرو می شوند. و معمولاً آنها را با مواد دیگر جایگزین می کنند. هیچ سربی را به پرش نیندازید ، مهم نیست که چقدر بی اهمیت است. به دلیل کیفیت قابل بازیافت بسیار با ارزش باقی می ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *